BLCN DESIGN: Interieurbureau voor totaalconcepten
'BLCN DESIGN is een full service interior agency die projecten van a tot z helpt vormgeven. De focus ligt op een totaalconcept met aandacht voor flow, beleving en rendement. Sinds 2023 is de zaak naar het SKY District in Oostende verhuisd. Daar was er ook ruimte voor het creëren van een experience Gallery, waar heel wat exclusieve partners en merken zoals Wästberg en Eichholtz te vinden zijn. De setting daar is een perfecte weergave van wat klanten van BLCN DESIGN kunnen verwachten.'
Hoe is de zaak ontstaan en hoe gaan jullie juist te werk?
'In de beginjaren deed ik vooral residentiële projecten, maar daar kwamen geleidelijkaan ook horeca- en retailprojecten bij. Zelfs internationaal! We gaan dan ook telkens voor het beste voor de klant. We hanteren een 360° aanpak en willen als full service interior agency onze b2b-klanten ten volle adviseren en ondersteunen om de juiste look & feel voor hun zaak te verwezenlijken.'
Je was aanwezig op de Business Day omdat je interesse had om je zaak in Oostende te vestigen. Waarom is Oostende de ideale locatie?
'Die Business Day bijwonen was echt een goede beslissing. Eigenlijk had ik geen verhuisplannen, maar ik was zo gecharmeerd door de dynamiek en de aanpak in Oostende waardoor ik echt geïnspireerd raakte. De uiteenzettingen waren heel professioneel en tijdens de stadswandeling die onder meer ook langs het SKY District liep, zag ik direct het potentieel in Oostende. Daarna is alles heel snel gegaan. Enkele dagen later was de overeenkomst namelijk al getekend.'
Je was de ontwerper voor het Shoponthaal in het Shopping Feest- en Cultuurpaleis in centrum Oostende. Wat maakte dit project leuk om te doen?
'Voor BLCN DESIGN was het een uiterst aangename samenwerking met het Economisch Huis om samen tot de realisatie te komen zoals ze vandaag bestaat. Het was een uitdaging om op een toch wel beperkte oppervlakte en een niet standaard vorm van het pand alle gevraagde faciliteiten te huisvesten en praktisch in te richten, maar net daarvan houden wij, die uitdagingen, het zoeken naar de juiste flow, de juiste beleving en vooral het streven naar dat eindresultaat wat de klant beoogt en waar wij hen de oplossing kunnen bieden alsook de ROI kunnen garanderen. Voor BLCN DESIGN was het een uiterst aangename samenwerking met het Economisch Huis om samen tot de realisatie zoals ze vandaag bestaat te komen.
Tot slot : Wat biedt de toekomst voor BLCN DESIGN?
'Oostende is ondertussen nu echt onze thuishaven geworden. Er zijn heel wat initiatieven die het ondernemerschap en het lokale netwerk stimuleren. Zo was ik ook al eens gastheer voor één van de Open Coffee netwerkmomenten die het Economisch Huis Oostende organiseert. Dit zorgt voor heel wat verbinding tussen ondernemers en nieuwe contacten. Intussen staan wij in voor het volledige design van het SKY Hotel en een aantal horeca- en retailprojecten in de stad. De toekomst ziet er dus veelbelovend uit.